עמוד בית > >

למה אני תמיד רעבה?

היבטים פיזיים, רגשיים, וקוגנטיביים. אנאיס בסקין עושה לנו סדר

תחושת הרעב יכולה לנבוע מסיבות פיזיולוגיות אובייקטיביות,אבל לא פחות מזה מסיבות רגשיות.
איך תזהי את הרעב שלך ומה תוכלי לעשות כדי להתגברעליו?

שוב עלית על המשקל, ראית שעלית 2 קילו לאחרונה והחלטת שהפעם את באמת מתחילה דיאטה. למחרת אכלת 2 פריכיות עם קוטג' בבוקר וסלט בצהריים, אבל היה יום קשה, היית ממש רעבה ובערב מצאת את עצמך יושבת מול הטלויזיה עם החטיף האהוב עליך וחפיסת שוקולד. הרגשת אשמה והבטחת לעצמך – מחר יום חדש.  

את הסנריו הזה רבות מאיתנו מכירות ועוברות תדיר. כדי לצאת מהמעגל שחוזר על עצמו פעם אחר פעם, צריך קודם כל להבין ממה הרעב נובע.

היבטים פיזיולוגיים

אם את אוכלת מוצרי דיאט ונשארת רעבה, את לא מדמיינת. פריכיות ומזונות דיאט מקדמים תחושת רעב כיון שהם דלים בחלבון ועשירים בפחמימות ולכן, גם אם הם דלי קלוריות, זה לא אומר שתרדי במשקל כי קרוב לוודאי שתאכלי מהם יותר.

משקאות דיאט תוססים מרחיקים אותך מתחושת השובע בצעדי ענק, הם מסייעים בעיכול מזון, דבר שלכאורה נשמע נפלא, אבל בפועל פחות זמן בקיבה משמעותו רעב גדול יותר. תני לאוכל להיות.

אם את נוטה לדלג על ארוחות במטרה לאכול פחות, את מגבירה את תחושת הרעב. דילוג על ארוחות עלול לקדם צבירת תאי שומן ותחושת רעב משמעותית שבסופה את תאכלי בארוחה אחת הרבה יותר ממה שהיית אוכלת במהלך יום שלם של ארוחות קטנות.

אכילה מסודרת כל מספר שעות, מייצרת חילוף חומרים גבוה יותר כיוון שיש תנועה תמידית במערכת העיכול, כמו כן, היא מסייעת באיזון רמת הסוכר בדם, שלה קשר מובהק לתחושת הרעב. מומלץ לאכול לא יאוחר משעתיים מההשכמה וכל 3 שעות במהלך היום. זו לא חייבת להיות כמובן ארוחה מלאה, גם תפוח או 2 אגוזי ברזיל יעשו את העבודה.

הימנעי ממזונות דיאטטיים. הם מקדמים תחושת רעב

היבטים קוגנטיביים

אם הגוף שלך רגיל לצרוך באופן קבוע כמות גדולה של מזון עתיר דגנים מלוטשים וסוכר פשוט, הוא עלול להגיע למחסור בויטמינים מסוג B שקיימים באופן טבעי בדגנים מלאים, עלים ירוקים, קטניות, זרעים ואגוזים. ויטמיני B אחראים, בין היתר, לייצור הורמונים תודעתיים כמו סרוטונין, המקושרים לתחושת רווחה, שובע ושלווה.

כשאנחנו אוכלות פחמימות וסוכרים, במהלך הפירוק שלהם בגוף, רבים מהויטמינים מתבזבזים. ככל שיהיה בהם מחסור, תהיי יותר רעבה לפחמימות וחוזר חלילה. סוג הפחמימות שאת אוכלת הוא קריטי ואם המוח שלך כבר רגיל לאותת ללחם לבן במקום לקינואה, למדי אותו אחרת. כדי להתגבר על המחסור את יכולה להוסיף לתפריט שלך כף של שמרי בירה ביום, הם עשירים בויטמיני B ועושים הרבה מעבר לזה.

הקפידי לאכול מוצרים עשירים בויטמיני B

היבטים רגשיים

הכל נשמע פשוט בתיאוריה, אבל אם זה היה כל כך פשוט בפועל, תעשיית הדיאטות לא הייתה עושה מיליארדים.
כאן נכנס הרעב הנפשי.

מהניסיון הקליני והאישי שלי, אוכל הוא הרבה מעבר למזון. אוכל יכול לייצג עבורנו קשר רגשי ויש לו משמעות יותר גדולה משובע, הוא מפעיל אצלך במוח קשרים של אהבה, ילדות, חום, חופש ועוד.

אם את מרגישה שהאוכל תופס מקום מרכזי בחיים שלך, מהווה דרך לפורקן, מנחם ומעודד, דיאטה המבוססת על ספירת קלוריות או תפריט מובנה, לא רק שלא תפתור לך את הבעיה, אלא, מניסיוני, עלולה אף להחמיר אותה.

תחושת האשם המלווה את האכילה רק מתעצמת כשאנחנו מצמצמות את עצמנו לצלחת קטנה, עצובה וריקה. וויסות רגשי, יכולת הכלה עצמית וקבלת מזור אחר שהוא לא אוכל, הוא הפתרון לבעיית האכילה הרגשית.

אם את מרגישה רעב למרות שאכלת טוב ומסודר, ייתכן ואת חווה רעב רגשי. לפני שאת פונה לאוכל, התחברי לרגשות שלך וכתבי אותם. שימי לב האם היה מקום רגשי ספציפי שהציף אותך היום. עשי דמיון מודרך, קחי 20 נשימות איטיות והתרכזי בהוצאת האוויר. צאי להליכה עם חברה טובה וצרי קשר עם הסביבה הקרובה והתומכת שלך.

דיאטה קיצונית לא פותרת את הבעיה אלא הופכת אותה לעמוקה יותר. מניסיוני, התסכול והאכילה גוברים כשאנחנו מרגישות תחושת אשמה וכישלון ואיתם מגיעה העלייה במשקל.
הפסיקי לשים לעצמך מכשולים בדרך אל האושר והתחברי למנגנון השובע הפנימי שלך, הן מבחינה פיזית והן מבחינה רגשית.

הכלה וקבלה עצמית היא הפתרון לאכילה רגשית

אנאיס בסקין

נטורופתית מוסמכת N.D הרבליסטית קלינית CI.H

מלווה בתהליכי אכילת יתר, איזון הורמונלי נשי, והפרעות הנפש.

נמצאת במרכז תל אביב.

@anaisbaskin

No items found.
קראי עוד על...