עמוד בית > >

פארוס

האי היווני שאת חייבת להכיר

אוי פארוס, איך אפשר שלא להתאהב בך? יש בך הכל!

נתחיל מהבסיס. הרגשה של חופש אמיתי, משהו באוויר שגורם לך להרגיש הכי משוחררת ונטולת דאגות. החופים הבתוליים, בכל צבעי התכלת בשילוב ריזורטים מפונפנים ומסעדות שמציעות שלל טעמים טריים ומדויקים!

בחופים אפשר להעביר ימים שלמים ואפילו לתפוס תנומה על מיטת שיזוף עם הילדים.

בערבים היינו מטיילים בנאוסה, מתחילים בהליכה על הנמל, צופים בכל הסירות, מקטנות עד גדולות, בתמנונים שמתייבשים להם בשמש, בברווזים שהולכים בין האנשים ואי אפשר היה לפספס את היווניות המוגזמות מתוקתקות על עקבים בדרך לארוחת ערב. לאחר מכן היינו נכנסים לסמטאות ומתמוגגים מכל פריט, בוטיק, מסעדה, וסופגים את האוירה של האי. שם הבנתי באמת מה המשמעות של island vibes. את הערב מסיימים בארוחה טובה במסעדה או לפעמים רק חוטפים גירוס עסיסי.

כדי שלא תפספסו כלום, אספתי עבורכם את המקומות המומלצים לחופשה מושלמת.

חופים

באופן כללי יש לציין שכל החופים על האי הם באותו הסגנון בערך- רצועת חוף לא גדולה, שיקיתולרוב לרגלי מסעדה טובה. בכולם כדאי להזמין מקום מראש, ובעונה כל החופים מבקשים תשלום עבור המיטות (בין 30-40 אירו למיטה).

1. Arodo: רצועת חוף בתולית יחסית, קטנה מאוד, לרגליה של מסעדת שף. לכן, לפני ההגעה חובה להזמין מקום באתר הריזורט. המסעדה שנמצאת בחוף מדהימה, מומלצת בחום.

 לעמוד האינסטגרם

2. Marchello beach

כשמיקונוס פוגשת את פארוס. חוף מהמם, שנמצא באזור פריקיה (parikia) עם אווירה קצת יותר קלאבית, דיג'יי שמנגןמוזיקה אלקטרונית שמרימה את האווירה. אל דאגה החוף מתאים גם למשפחות.
שירות מהיר הוא משהו שצריך להעריך בפראוס, וזו לגמרי נקודה לזכותם

כתובת: Αγίου Φωκά, Krotiri 844 00, Greece

3. Punda coast: חוף בסגנון איביזה המהווה מעוז לצעירי יוון. בריכה ומוזיקה לצד אוהלי שיזוף שיקיים וברי אלכוהול בכל פינה. החוף מארח מסיבות סטודנטים והוייב כולו הוא חופש וים.

 לעמוד האינסטגרם

4. faragas: החוף ממוקם באזור אליקי. מהמם ביופיו, עם מים צלולים שאי אפשר להפסיק עליהם. רצועת חוף רחבה וגדולה יחסית, המוגנת מהרוח. שירות מוקפד עם מסעדת חוף מאוד מומלצת. רצוי להזמין מקום למסעדה מראש. לחוף יש להזמין מקום בנפרד.

חוף FARAGAS


5. Kolymbithres Beach: החוף ממוקם ממש ליד הכפר נאוסה, כך שאם תשהו בו יהיה מאוד קל ונוח להגיע לחוף. רצועת החוף נמצאת בין הסלעים על המים, מה שהופך אותה לייחודית מאוד, ציורית ואטרקטיבית לצילום. מכיוון שהחוף ממוקם על המפרץ, המים חמים הרבה יותר מכל מקום אחר. אם אתם בקטע של קפיצות למים מגובה, המקום הזה הוא בשבילכם, רק תוודאו קודם שהוא לא רדוד מדי.

בנוסף, בחוף יש ספורט ימי מה שהופך אותו לאטרקטיבי מאוד לבילוי עם ילדים.

כתובת: Kolympethres Beach, 844 01, Greece

חוף קולימביטריס

מסעדות

מי שרוצה באמתלהבין את המטבח היווני בפארוס, לא יכול לפספס את המנות המדהימות האלו. לא ארחיבבמילים, סידרתי לכם ארוחה לדוגמה, תעשו לעצמכם טובה ופשוט תזמינו את כולה:

קישואים מטוגנים, פאבה, צ’יפס , סלט יווני או דאקוס, דג/ ברבוניות ,לאוכלי פירות הים, כלמה שעולה על רוחכם טרי מן הים לצלחת, ובירה אלפא בכל ארוחה, חובה.

1. Giacomo: רשת מסעדות יוקרה איטלקית הממוקמת בנאוסה, על המים. המסעדה האלגנטית מגישה מנות איטלקיות ברמה קולינרית גבוהה והמחירים בהתאם. חובה להזמין מקום מראש באתר המסעדה.

עמוד האינסטגרם

2. Saline: המסעדה ממוקמת בנמל דייגים קטן בכפר אליקי. האזור ציורי ומקסים. נחמד ומומלץ להסתובב שם לפני או אחרי הארוחה במסעדה. תפריט יםתיכוני טרי ועונתי.

לאתר המסעדה

מסעדת SALINE

 

3.טברנה VIGLA

עם יד הלב, זה המקום שפקדנו לאורך כל החופשה – אוכל אותנטי יווני, הכי טרי שיש בדיוק כמו שאני אוהבת! מחירים סופר נוחים, במיוחד כשנוסעים עם ילדים. הרבה אוכל שמותאם עם ילדים, ממקום ממש מעל חוף קוליביטריס שנמצא ליד נאוסה, ומשקיף אל הים כמובן.

 

4. THE TRADIOTIONAL BAKERY OF AGAIRIA: הבקרים שלנו התחילו במאפייה הזו, עם בורקסים שמתפצפצים בפה מרוב שהם טריים, וקרואסונים שספוגים במי סוכר, קפה מעולה(דבר לא פשוט למצוא על האי). ממוקמת בכניסה לאליקי. לא להתיאש מהתור – שווה כל דקה!
אין להם אתר / אינסטגרם, אז הנה הכתובת: Aliki 844 00, Greece

 

5. Arodo: מסעדת דגים איכותית בניחוח אירופאי שממוקמתעל חוף הים ARODO וידועה בפני עצמה כאחת המסעדות הטובות באי. נמצאת כ 2 ק"מ מפריקיה, עם נוף 360 לים האגאי. אפשרלהגיע למסעדה בסירה מחופים אחרים באזור. לא לוותר על מנת Dakos Arodo.

 אזורים שכדאי להסתובב בהם

Nausa – מרכז העיירה, אזור ציורי על גדות הנמל, מצטלם נהדר, מאופיין בהרבה בתי קפה ובוטיקים צבעוניים ומוקפדים בסימןים. רוב הלוקיישנים המפורסמים באינסטגרם מגיעים משם.

Piso-livadi – כפר הדייגים של פארוס, קטןושקט, מומלץ להגיע בשעות בין הערביים לארוחת ערב יוונית הישר מן הים ולהשקיף עלהמעבורות מפליגות אל איי יוון השונים.

parikia – בדרך כלל המקום הראשון אליומגיעים בפארוס בהפלגה. אי אפשר לפספס את טחנת הרוח הענקית המושלמת לסלפי, וסביבהבתי קפה מקסימים שמצטלמים מדהים. סמטאות ציוריות עם חנויות ודוכנים, מסעדות, טברנות וברים בשפע.

Lefkes: הכפר שאסור לפספס בביקורשלכם בפארוס. כפר יווני מסורתי, מוקף במטעי זיתים ויערות אורנים המתגאה בנתיבי אבןצרים, ארכיטקטורה מסורתית, טברנות טעימות, סדנאות אומן מגוונות כמו צילום, ציור,חימר, תכשיטים ועוד.

לא מתאים לסביוב עם ילדים – המון עליות, מדרגות וירידות...  

Aliki: אליקי הוא כפרחוף יפהפה עם נמל ציורי, הממוקם 13 ק"מ דרומית לפריקיה. זהו אחד המקומותשידעו הגעת תיירים ענקית במהלך השנים האחרונות. גם בעונת השיא שבה מספר התיירים גדל מאוד, הכפר שומר על אופיו המסורתי.

 

שופינג בקטנה

בעיני הקניות הכי טובות באי הן בכל מה שקשור לעיצוב הבית, הנה 3חנויות שביקרתי בהן ואהבתי במיוחד:

Two’s architecture and design: נמצאת בנאוסה – ריהוט,כלי בית, טקסטיל ואקססוריז בשיא הסטייל בסגנון בוהו-שיק מדויק.

אינסטגרם

No Forma: חנות לכלי חרס, תמונותופריטי עיצוב לבית בעבודת יד. לא זולה, אבל פיסים ייחודיים.

אינסטגרם

Art group interiors

תיהנו!

No items found.