עמוד בית > >

על הרצפה - השטיחים הכי יפים

6 סגנונות מובילים של שטיחים שישדרגו לך את הבית

שטיח הוא אלמנט מרכזי ומשמעותי בכל הנוגע לעיצוב הבית. ההבדל בין חללים המאובזרים בשטיחים לכאלו שבהם הרצפה חשופה, הוא אדיר ובולט לעין ממבט ראשון.

גם אם השקעתן בריהוט מרשים, ללא שטיח כבסיס החלל עלול להיראות חסר, קר ומנוכר. השטיחים מספקים אווירה ביתית וחמימה, משדרגים את העיצוב ומסייעים לייצר פינות אינטימיות ולחלק את החללים לאזורים על פי הצורך.

במסגרת תהליך עיצוב הבית רצוי להשקיע זמן ומחשבה בבחירת שטיחים על מנת להתאים אותם לסגנון שלכן ולאווירה שאתן מבקשות ליצור, תוך התחשבות באלמנטים פרקטיים בהתאם לאורח החיים של דיירי הבית וכמובן בתקציב.

כדי לסייע לכן לדייק את הבחירה, בחרנו 6 סגנונות של שטיחים ייחודיים שיתאימו לחללים וסגנונות שונים.

שטיחים נורדיים

סגנון העיצוב הסקנדינבי הוא אחד הנפוצים ביותר בשנים האחרונות וייחודו בעובדה שלמרות היותו מינימליסטי ונקי הוא מצליח לייצר אווירה חמימה ונעימה, בעיקר בזכות השימוש הנפוץ בחומרים טבעיים ופלטת צבעים בהירה והרמונית.

את סגנון העיצוב הסקנדינבי משלימים שטיחים נורדיים שמתאפיינים במראה גיאומטרי שמשולב בקילים, לפעמים עם פלומות של שטיח. הם מוצעים בגוונים בהירים המשלבים בעיקר לבן שלג, שחור וגווני פסטל.

בסגנון נורדי. צילום- שירן כרמל. עיצוב פנים - סטודיו דיטיילס

השטיחים הנורדיים אופנתיים מאוד וניתן להתאים אותם לכל חלל בבית ולכל סוג ריצוף. לרוב הם דקים וקלים ולכן מאוד פשוט לנקות אותם על ידי שאיבה או ניעור, אך מאותה סיבה, כדי למנוע סכנת החלקה, רצוי להשתמש ברשת למניעת החלקה מתחת לשטיח. את הרשת ניתן לרכוש בהתאם לכל מידה נדרשת.

שטיח נורדי בחדר שינה. מעצבת-עדי קליין. צילום- עוזי פורת. סטיילינג - מאיה לבנת הרוש

2 שמות חזקים בסגנון הנורדי הם שטיחי הקילים (שטיחים דו צדדיים באריגה שטוחה) ושטיחי הברבר המרוקאי אשר מגיעים במגוון של גדלים.

למגוון השטיחים הנורדיים לחצו כאן

שטיח נורדי- קילים סופר אינקה, מבית שטיחי צמר

שטיחי שאגי

אם אתן בענייני עיצוב, בוודאי נתקלתן לאחרונה לא מעט במושג "שטיחי שאגי", ואם יצא לכן לדרוך על אחד כזה, ככל הנראה הבנתן למה הם הפכו ללהיט חורפי.  

שטיחי שאגי הם שטיחים שעירים נעימים ומלטפים המספקים פינוק מושלם לכפות הרגליים. הם מתאימים בעיקר לחדרי שינה וחדרי ילדים, אבל ישתלבו נהדר גם בסלון. שטיחי השאגי מעניקים מראה חמים ומזמין, מתאימים לכל סוגי הרצפה ומוצעים במגוון רחב של  צורות, צבעים וטקסטורות.

שטיח שאגי עגול מבית שטיחי צמר, לצד המיטה בחדר שינה. מעצבת - מירב אלקובי. צילום -אלעד גונן

מומלץ לנקות את שטיח השאגי אחת לכמה שבועות על ידי הפיכתו על הצד מנת להוציא את האבק. שיטת הניעור הישנה יכולה לעשות את העבודה אף היא, אבל שימו לב שלא מומלץ להשתמש בשואב אבק לניקוי שטיחי שאגי.

טווח המחירים של שטיחי שאגי כמובן משתנה בין הקולקציות ובין הגדלים ויכול לנוע מ-300 שקל לשטיח קטן ועד 3,000 שקל לשטיח גדול.

למגוון שטיחי השאגי לחצו כאן

שטיחי חבל

אם שטיחי השאגי מפנקים אותנו בחורף, שטיחי חבל הם ללא ספק המרענן הרשמי של הקיץ.  שטיחים טרנדיים קלילים שישדרגו כל חלל בסגנון הבוהו שיק שתפס חזק בעולם האופנה והעיצוב.

שטיחי החבל נארגים בעבודת יד בהודו מסיבים טבעיים, ומוצעים במגוון צורות -משטיחי קש עגולים ודקים ועד שטיחי חבל עבים, חזקים ועמידים, שישתלבו בטבעיות חסרת מאמץ בעיקר עם רהיטים וטקסטיל בגוונים טבעיים ורצפה בהירה.

שטיחחבל מבית צמר שטיחים. מעצבת - מירב אלקובי. צילום - אלעד גונן

שטיחי החבל קלים מאוד לניקוי וניתן לשאוב אותם ללא דאגה, עם זאת, מומלץ פעם בכמה שנים לנקות אותם ביסודיות על ידי חברה שמתמחה בניקוי שטיחים.

טווח המחירים נע בין 200 שקל ל- 4000 שקל, כמובן בהתאם לגודל השטיח.

למגוון שטיחי החבל לחצו כאן

שטיח חבל פטאיה D8 מבית צמר שטיחים

שטיחים אתניים

חובבות המראה הקלאסי ייהנו במיוחד משטיחים אתניים שנחלקים לשתי קטגוריות עיקריות - שטיחים בעבודת יד אתנית ושטיחים באריגת מכונה במראה האתני. ההבדל יבוא לידי ביטוי בעיקר במידת הדיוק של התבנית וכמובן במחיר.

השטיחים האתניים מזוהים עם תבניות גיאומטריות קלאסיות בהתאם למקורם ומגיעים לרוב בשילובים של גוונים חמים כגון: אדום, צהוב, כתום, ירוק וכחול. הצבעוניות החמה שלהם הופכת אותם לאידיאלים בשילוב עם רצפת פרקט עץ.

שטיח אתני על פרקט בסלון. צילום - רמי סולמון

ניקוי השטיחים האתניים מתבצע על ידי שאיבה ואחת למספר שבועות מומלץ להפוך אותם לכמה שעות. במידה ונשפך נוזל על השטיח יש לספוג אותו עם נייר סופג ולאחר מכן לנקות עם מגבון (ללא שפשוף חזק).

למגוון שטיחים אתניים לחצו כאן

שטיח אתני מבית שטיחי צמר. עיצוב - אורנה גורביץ. צילום - רז רוגובסקי

שטיחי וינטג'

אם אתן חיות וינטג' ומלקטות רהיטים ואביזרים בשווקי פשפשים, בוודאי תאהבו שטיחים במראה עתיק, העשויים 100% צמר בעבודת יד.

שטיחים בסגנון וינטג׳ עוברים תהליך שנקרא Stone wash בשיטת 3 השלבים (שחיקה, צביעה, שטיפה), היוצרת מראה מיושן יוקרתי ואותנטי. הם מגיעים במבחר צבעים וגדלים וישתלבו נהדר עם ריהוט עתיק, וינטג', רטרו או מודרני מינימליסטי ליצירת מראה אקלקטי עדכני.

שטיח וינטג' מבית צמר שטיחים. עיצוב - שירלי דן. צילום -  יואב פלד

שטיחי הוינטג' מאוד פרקטיים לניקוי, ניתן לשאוב, לטאטא ולנער אותם ללא הגבלה ואחת לכמה שנים מומלץ לחדשם על ידי חברה שמתמחה בניקוי שטיחים.

למגוון שטיחי וינטג' לחצו כאן

שטיחבסגנון  וינטג' מבית צמר שטיחים. מעצבת -קרן ניב טולדנו. צילום - איתי בנית

שטיחי חלוקי נחל

שטיח חלוקי נחל, קיבל את שמו בזכות צורתו הייחודית המתקבלת משזירה שלפקעות צמר זו בזו, בעבודת יד. השטיח זכה בפרסי עיצוב יוקרתיים והפך לפופולרי במיוחד בקרב אדריכלים, מעצבי פנים ומלבישי בתים.

שילוב שטיח חלוקי נחל בעיצוב הבית, מסייע לייצר אווירת טבע רגועה ועם זאת,ייחודית ויוקרתית. הוא מוצע במגוון גוונים (בעיקר פסטליים בהירים ורכים) וגדליםויתאים במיוחד לחללי שינה, רגיעה ומנוחה.

שטיח חלוקי נחל מבית צמר שטיחים. צילום – יח"צ

ניתן לנקות את השטיח עם שואב אבק עדין, מטאטא או הפיכה וגם במקרה זה, כדי לשמור עליו לאורך זמן, מומלץ להיעזר אחת למספר שנים בחברה שמתמחה בניקוי שטיחים איכותיים.

למגוון שטיחי חלוקי נחל לחצו כאן

* הכתבה נכתבה בשיתוף צמר שטיחים יפים

No items found.