עמוד בית > >

בחליפה כחולה עד לחדר הסגלגל

מה חשבנו על האופנה בטקס ההשבעה של נשיא ארה"ב ה-46 ולמה כולם לבשו גווני סגול?

ההשבעה של ג'ו ביידן לנשיאות ה-46 היא ללא ספק  אחד הימים החשובים בהיסטוריה האמריקאית, אבל בשבילנו זו הזדמנות לדבר על משהו מעניין לא פחות- מה לבשו המשתתפים.

אם יש משהו אחד שבלט בבחירת האופנה בטקס ההשבעה הוא שילובי הצבעים הלא שגרתיים, שלא לומר, לא מאוד מחמיאים.
סגול, אדום, כחול, טורקיז ושאר ירקות. לכאורה חוסר טעם המזוהה עם פוליטיקאים ונשותיהן המיושנות (מינוס מישל אובמה השיקית). אבל, מסתבר שדווקא כאן הושקעה המון מחשבה בבחירת הצבעים, באופן שהופך את השילוב להגיוני, ואפילו יפה. האדומים והכחולים פירושם דגל אמריקה המוכר, והסגולים הם סמל השילוב של שניהם, כמו גם צבע שהפך לסמל המאבק לזכות הצבעה בקרב נשים אפרו אמריקאיות בשנותה-70.
אחרי שנים של פילוג אמריקאי בימי כהונת הנשיא טראמפ, שהגיע לשיאו בניסיון הפיכה ותקיפת גבעת הקפיטול בשבוע שעבר, נבחרי הציבור האמריקאי מתרכזים במסר אחד חשוב- אחדות.
ואיזו דרך טובה יותר להעביר מסר, אם לא דרך אופנה?

אז מה חשבנו על האופנה בטקס ההשבעה?


הגברת הראשונה ג'יל ביידן בחרה בשמלת מידי ומעיל צמר תואם בגווני כחול טורקיז עם מסכה תואמת של המעצבת האמריקאית אלכסנדרה אוניל, לבית האופנה מרקריאן. בעלה, הנשיא הנבחר, לבש חליפת טוקסידו בכחול נייבי של המעצב האמריקאי ראלף לורן. ואל תחשבו שמדובר בבחירת מעצבים אקראית. גם כאן יש משמעות סולידרית לבחירת מעצבי אופנה אמריקאים, כאות לפטריוטיות ואחדות.

ג'ו ביידן והגברת הראשונה

בגזרת הסגנית לנשיאות, הגברת קמלה האריס עשתה היסטוריה כפולה והפכה לאישה הראשונה שהושבעה לתפקיד סגנית נשיאה, והאישה ההודית הראשונה בתפקיד.
וכיאה לאישה משורשים מעורבים גאה, היא בחרה בשמלת מידי סגולה ומעיל תואם של מעצב אפרו-אמריקאי צעיר בשם כריסטופר רוג'רס, שהוא גם פעיל חברתי ידוע למען זכויות המיעוטים.
גם כאן, בחירת הצבע העז והמעצב, היו בחירות מלאות מחשבה ואמירה.

אופנה בטקס ההשבעה קמלה האריס

בין האורחים, נצפו גם הזוג מישל וברק אובמה, התגלמותה של אמריקה היפה והנכונה. מישל לבשה טוטאל לוק בורדו של המעצב סרג'יו האדסון, כמנהגה לתמוך במעצבים אמריקאים צעירים (לרוב מאוכלוסיות מיעוט) ולהביא אותם אל קדמת הבמה. והנשיא לשעבר ברק אובמה לצידה, בחר בטוטאל לוק שחור קלאסי.

מישל וברק אובמה

ג'ניפר לופז האגדית הגיעה להופיע והתאימה את עצמה לבית הלבן, בחליפת שאנל לבנה ומעיל תואם.

ג'ניפר לופז בחליפת שאנל

וליידי גאגא בחרה בשמלת קוטור של אלזה שיאפרלי האיטלקית, בגווני כחול אדום ועיטור יונת שלום עם זית זהובה על החזה.

לידי גאגא

ומה לבשה מלאניה טראפ אתם שואלים? אשת הנשיא היוצא הפגיזה בטוטאל לוק אירופאי שחור, שבאופן הפוך לנשות הבית הלבן היום, בא להבהיר שהסולידריות של משפחת טראמפ תישאר מחוץ לאמריקה, כנראה. שמלת מידי שחורה של דולצ'ה וגבאנה, מעליו ז'קט שחור עם כפתורי זהב של שאנל, עקבים של כריסטיאן לובוטין ותיק בירקין שחור של הרמס.
תאהבו אותה, תשנאו אותה, מלאניה מזכירה לכולנו מי מלכת השיק בבית הלבן.

מלאניה ודונלד טראמפ

וחוץ ממנה, עם טעם או בלי טעם, נראה שהמשתתפים הגיעו לבושים למשימה אחת ברורה- לאחד את העם.
אחרי המראות הקשים של השנה האחרונה, נראה שטקס ההשבעה בלט במסר ברור- אמריקה חדשה ושלווה, והאופנה היא הצעד הראשון.

 

No items found.