עמוד בית > >

לנקות או לא לנקות?

סבון פנים: שלב ראשון בשגרת טיפוח יעילה ומדויקת

שלב ראשון: ניקוי הפנים

תמיד מרגיש כאילו שגרת טיפוח זה צמד מילים כמעט אמורפי! מה זה אומר בכלל? כמה זמן זה לוקח? מה ההבדל בין שגרת יום ללילה? האם בהכרח מדובר בשגרה שתעלה לנו כמה אלפי שקלים? האם בהכרח נראה הבדל בין אישה שמקפידה להתמרח לאחת שטוענת שהכל זה גנטיקה?!

כשהחלטתי שאני מקימה אתר מגזין לייף סטייל, אחת מהסיבות העיקריות הייתה לעשות סדר לנו הנשים, לפשט,לסדר, לארגן והכל כדי להפוך עבורנו את החיים לפשוטים וברורים יותר.

המטרה הראשונה שלי היא להבין ולפשט את נושא הטיפוח, לנסות ולהסביר כל צעד בשגרת הטיפוח היומית ולהנגיש אותו לכן, הנשים העסוקות שרוצות סוף סוף להתמיד ולצליח לטפח פנים זוהרות, יחד עם העיסוקים הרבים בחיי היומיום. ומבחינתי, כדי להתמיד בשגרה חדשה, אני צריכה קודם להבין אותה.

גייסתי למשימה את הקוסמטיקאית שלי ב- 7 השנים האחרונות, מיכל זיו, שדואגת גם אחרי שנים רבות, לרשום ולהסביר לי שלב אחרי שלב מה בדיוק אני צריכה לעשות כדי להימנע מבלבול ולהצליח להיות עקבית. וגם כאן אני רוצה לעשות לכן סדר וללוות אתכן צעד אחרי צעד בדרך אל הפנים הנקיות והזוהרות שאנחנו שואפות להן.

היום אני רוצה לדבר על הצעד הראשון בשגרת הטיפוח והוא- ניקוי הפנים.

למה בכלל חשוב לנקות את הפנים עם סבון?

הדרך הטובה ביותר להמחיש את החשיבות של שטיפה עם סבון פנים, היא לנסות לדמיין אותנו מנסות לשטוף סיר אחרי טיגון, עם מים בלבד. מדובר במשימה בלתי אפשרית שלא באמת מנקה שום דבר, וגם כאן, כמו על הפנים שלנו- חייב להשתמש בסבון ייעודי.

ניקוי הפנים נעשה תמיד בערב, מתוך מחשבה שבמהלך היום שהינו בחוץ/עשינו פעולות/ בישלנו/ ובעצם אספנו את כל הרדיקלים החופשיים אל עור הפנים שלנו, שעבר התחמצנות במשך היום.

סיבה נוספת היא תהליך ההתחדשות שהעור שלנו עובר בלילה בזמן השינה. אם אנחנו לא מנקות אותו לפני השינה, אנחנו מפריעות לתהליך החשוב הזה, שגם ככה הולך ומאט ככל כשאנחנו מתבגרות.

המטרה של  ניקוי הפנים היא להכין את העור למריחת תכשירים שיהיו חלק משגרת הערב שלנו, עליה נפרט בפעם הבאה. בבוקר, לעומת זאת, מספיק לשטוף את הפנים עם מים פושרים ולנגב בנייר חד פעמי בטפיחות קלות.

איך נבחר את סבון הפנים שלנו?

כשמדובר בבחירת סבון פנים, ברכישה בחנויות הפארם, או דרך קוסמטיקאית, כלל האצבע של מיכל הוא: תמיד לבחור באפשרות הכי עדינה והכי פחות מייבשת. ואם אתן בוחרות מוצר מדף-לכו על האפשרות שמותאמת לעור יבש. מבחינת הקוסמטיקאיות, בתחום סבון הפנים יש פחות חשיבות לאבחון העור כל עוד אנחנו נצמדות לכלל האצבע- בחירה בתכשיר העדין ביותר! אם בחרתן מוצר תחליבי קחו בחשבון שתישאר עליכן שכבה שומנית על העור שיכולה לפגוע אחר כך בהנחת תכשירים כחלק משגרת הערב. אז היינו נמנעות ממוצר כזה. לנשים שאוהבות את התחושה של סיום הניקוי עם מי פנים, ניתן לשלב אותם אחרי השטיפה, בתנאי שמדובר במי פנים ללא אלכוהול וללא מבשמים שמייבשים גם הם.

איך מנקים את הפנים?

אם יש איפור על הפנים- קודם נסיר אותו עם תכשיר מיוחד להסרת איפור. המוצר המועדף עלי ועל מיכל הקוסמטיקאית, הוא מים מסילאריים. באזור העיניים לעבוד בעדינות!

אם אין איפור- עוברים ישירות לסבון הפנים.

 

איך נעבוד עם סבון פנים?

לחיצה אחת על סבון הפנים, לעסות על עור יבש. מוסיפים מעט מים מעסים שוב, ושוטפים עם הרבה מים. ניגוב עם נייר מגבת חד פעמי (או מגבות קטנות לפנים שזורקים לכביסה לאחר כל שימוש). להקפיד על תנועת הניגוב בטפיחות.

 

והנה, העור שלכן מוכן, רחוץ ונקי לקראת תכשירי שגרת הערב שלנו, עליהם נדבר בהרחבה בכתבה הבאה!

המומלצים שלי
קראי עוד על...