עמוד בית > >

בדרך להריון עוצרים כאן!

כל מה שרצית לדעת על הפוריות שלך ולא העזת לשאול

בשעה טובה, החלטת להיכנס להריון!
עשית את כל הבדיקות, אתמקפידה על אורח חיים מאוזן ואפילו התחלת לקחת חומצה פולית מדי יום. אבל משום מה זהלא הולך לך מהר כמו לחברות שלך.
החודשים עוברים ואת לא נקלטת להריון. ונראה שהדבר היחיד שגדל פה זה החרדות והמתח שלך. אז מה עושים? למי פונים? מה זה מעקב זקיקים? כמה זמן של ניסיונות נחשב "סביר"?
?ומתי כדאי להיעזר ברופא פרטי, אם בכלל. 

 

בכתבה הזו, אספנו עבורך את כל הדברים שרצית לדעת ולא העזת לשאול בנושא כניסה להריון, שלב אחרי שלב,
כדי שתוכלי להכיר את כל הבדיקות הקיימות ולקבל החלטות מושכלות בנוגע לגופך בתהליך הכניסה להריון.

 

לקחת שליטה על התהליך

 "אני לא נקלטת כבר חצי שנה, אבל הרופאים אומרים שאין מה לעשות עד שננסה שנה שלמה ללא הצלחה"

זה אחד המשפטים הכי מוכרים בקרב נשים שלא מצליחות להיכנס להריון. מצד אחד הן מנסות כבר פרק זמן ארוך, לא לוקחות גלולות, מקיימות יחסים ללא אמצעי מניעה ולא נקלטות, מצד שני, ההנחיה לרופאים היא לחכות לשנה של ניסיונות לפני התערבות רפואית. זו אמנם ההנחיה, אבל היא מאוד כללית ורחבה ויש עוד הרבה דברים שאפשר לעשות בין לבין.
מה הם בכל זאת הצעדים האפקטיביים שאת יכולה לעשות כדי להחזיר לעצמך את השליטה וההבנה של התהליך שקורה בגוף שלך?

1. לבדוק מחלות רקע 

לא הרבה יודעות, אבל ישנן מחלות כמו אפליפסיה, פעילות יתר של בלוטת התריס, היפר פרולקטינמיה, המשפיעות באופן ישיר על היכולת להיכנס להריון.
במקום לחכות שנה כדי שהרופא ישלח אותך לבדיקות הבסיסיות האלו, תוכלי פשוט לבקש הפניה לבדיקת מחלות רקע ולשלול אפשרות של מחלה שמשפיעה על הפוריות שלך.  

2. להתחיל לבצע תזמון יחסי מין

נשמע הכי טכני ולא סקסי, אבל אם החלטת לצאת ל"משימת ההריון", נהלי אותה בחוכמה.
ההמלצה היא לקיים יחסי מין כיומיים לפני תאריך הביוץ המשוער ו-4 ימים לאחר מכן (הזרע יכול לשרוד בנרתיק כ-72 שעות) כל יומיים לסירוגין כהתחלה.
השלב המתקדם יותר הוא לבצע מעקב יומן אחרי הסייקל שלך בעזרת מקלוני ביוץ (להשיג ברשתות הפארם ללא מרשם) ולקיים יחסים בעיקר בזמני הביוץ החודשי.

3. מעקב זקיקים

שירות שניתן לרוב באופן פרטי ולא דרך קופות החולים, אבל כדאי להכיר. הזקיקים אשר נמצאים בשחלות שלנו, מכילים בתוכם ביציות.
מדי חודש מתחילים להבשיל עשרות זקיקים, אולם רק אחד יבשיל וישחרר את הביצית שלו (זה הביוץ בעצם). גודל הזקיק מעיד על הקרבה שלנו למועד הביוץ.
מי שרוצה לדעת בדיוק מה קורה לה בגוף בזמן הביוץ ומתי כדאי לקיים יחסי מין כדי להגדיל סיכוי להפריה, תוכל לבקש מהגניקולוג שלה הפניה לבדיקת אולטרסאונד למעקב אחר הזקיקים במהלך החודש.
אמנם, מחקרים אינם מאשרים כי מעקב כזה מגדיל את הסיכוי להיכנס להריון, אבל תחושת השליטה בגופך נותנת מידה מסוימת של ביטחון והפחתת המתח סביב הרצון להיקלט להריון.

4. בדיקת דם הורמונלית

בדיקה אשר ניתנת בהפניה מהגניקולוג וכרוכה בתשלום. הבדיקה מודדת את רמות ההורמונים אסטרדיול ופרוגסטרון אשר משתחררים בגופך ככל שאת קרובה לביוץ, ומאפשרת לעקוב אחר התפתחות הזקיק ולאתר את מועד הביוץ המדויק ולקיים יחסי מין בזמן בהתאם.

 

עכשיו כולנו יודעות מאיפה להתחיל, ומכירות את האפשרויות הקיימות בפנינו קצת יותר טוב!

בהצלחה!!

*הכתבה נעשתה בשיתוף וייעוץ של ד"ר אליסה סדון, ביה"ח אסותא, אשדוד.

No items found.
קראי עוד על...