עמוד בית > >

לגדל צמחים בבית – מדריך למתחילות

אילו צמחים ימלאו לך את הבית בירוק במינימום השקעה?

עיון קצר באינסטגרם מוכיח – כולם היום מגדלים צמחים בבית. אולי זו השפעת הקורונה שסגרה אותנו בבתים, אולי טרנד שכבש צעירים שחיים ברשת ולכן פשט כמו אש בשדה קוצים (רק הפוך). הסיבה לא באמת חשובה, כי התוצאה מדברת בפני עצמה. צמח ינוי תורמים רבות לעיצוב הבית, משדרגים, מכניסים חיים ויוצרים אוירה נעימה לעין ולנשמה. מעבר לזה, הם גם מספקים חמצן טרי שמסייע להפחתת זיהום האויר, כך שמדובר במוצר מנצח לכל הדעות.


אילו צמחים ימלאו לך את הבית בירוק במינימום השקעה?

מקרמה לתליית עציץ של אורבן פלאנטר

איך עושים את זה?

כדי לגדל צמחים בדירה עירונית קטנה צריך לדעת כמה דברים בסיסיים. למתחילות מומלץ להתמקד בצמחים שקל לגדל בבית כדי שיחזיקו לאורך זמן בהשקעה מינימלית.

ברשת תמצאו לא מעט חברות שישמחו לספק לכן צמחים ביתיים, כלים דקורטיביים ומידע רב בנושא גננות אורבנית. אני מצאתי באינסטגרם את  "אורבן פלאנטר", מיזם שמטרתו העיקרית היא לספק לאנשים דרכים מקוריות ומעוצבות להכניס צמחים לסביבה הקרובה ביותר שלהם. באורבן פלאנטר מאמינים שלצמחים יש מקום בכל חדר, מהסלון והמטבח לחדרי השינה והשירותים, והם מציעים מגוון אביזרי דקור לצמחים, תוך הקפדה על שימוש בחומרים מתכלים וטבעיים.

אגרטל דקורטיבי של אורבן פלאנטר

היזמים של אורבן פלאנטר ממליצים על עציצים בינוניים שמאפשרים תחזוקה קלה ומציינים שמרבית הצמחים אוהבים לחיות בתנאים של אור עקיף וטמפרטורה של בין 18 ל- 25 מעלות, לכן רוב הבתים בעיר יאפשרו לנו לגדל ג'ונגל אורבני בהצלחה.

בתור התחלה הם ממליצים על מספר סוגי צמחים:

קקטוסים וסוקולנטים

הקקטוסים והסוקולנטים שמגיעים בשפע צורות, גדלים וצבעים, קלים לגידול ומושלמים במיוחד עבור חדרים שטופי שמש. אם אתן חוששות מעניין ההשקיה תשמחו לדעת שהם זקוקים למעט מאוד מים ויש להיזהר לא להשקות אותם יותר מדי מרוב אהבה (בחורף פעם-פעמיים בחודש, בקיץ מעט יותר). כמו כן, חשוב לשתול אותם באדמה בעלת יכולת ניקוז טובה.  

יתרון נוסף של הסוקולנטים הוא היכולת להרבות אותם, כלומר, לייצר צמחים חדשים מצמח המקור. ככה תוכלו להגדיל את כמות הצמחים מבלי לקנות חדשים (מידע על ריבוי צמחים ואיך עושים את זה, תמצאו באתר של אורבן פלאנטר)

עשבי תיבול

גם יפים וגם שימושיים – עשבי תיבול שמוסיפים ירוק בעיניים ומעשירים את הטעמים במטבח באופן הכי טרי וטבעי שיש.

באורבן פלאנטר ממליצים על גידול בזיליקום ונענע שאפשר לגדל מזרעים שרוכשים במשתלות או לרכוש צמח חי ומלבלב ולהמשיך להשקיע בו בבית. את עשבי התיבול יש לגדל באזור שטוף שמש (לא ישירה) ובאדמה איכותית, להשקות מספר פעמים בשבוע ולחתוך את הפריחות כדי לעודד צמיחה חדשה.

צמחי אוויר

צמחי אוויר הם צמחים שגדלים ללא אדמה ומשגשגים מחמצן באוויר, אור שמש טבעי ומעט מאוד מים שמשפריצים עליהם מדי פעם. חוץ מיופיים וייחודם, צמחי האוויר גם מסייעים בהפחתת האבק בבית ומעלים את רמת הלחות.

מבחינה עיצובית ממליצים באורבן פלאנטר להציב את צמחי המים בזוגות, בתוך כלי זכוכית דקורטיביים, על מדף או בתלייה. כדי להבטיח את הישרדותם לאורך זמן יש להרחיק אותם ממוקד שמש ישירה ובקיץ כדאי להעניק להם "אמבטיה קרה" אחת לשבוע (פשוט להכניס לכוס מים למשך כעשר דקות, להוציא ולייבש בעדינות באמצעות נייר סופג עד לייבוש מלא).

צמחים מרשימים לעציצים

אם חשקה נפשכן בעציצים מרשימים מלאים בירוק שיפרחו ויישרדו בתוך הבית במינימום השקעה, קבלו את ההמלצה של אורבן פלאנטר לשני סוגים. הראשון הוא הפוטוס, מלך צמחי הבית. הפוטוס הוא צמח חזק במיוחד שיכול לגדול בכל חלל, מואר או חשוך, ואפשר לסמוך עליו בלב שקט שיידע להתמודד עם התנאים. גם מבחינת השקיה פוטוס נחשב לצמח לא מפונק ויש להשקות אותו רק כשהאדמה יבשה. מעבר לנוחות שבגידולו, הפוטוס מרשים ובולט בחלל וגם מאוד מומלץ לחתוך ממנו ייחורים שאותם ניתן להשריש במים למשך חודשים וליצור צמחים חדשים.

עציץ השרשה מזכוכית של אורבן פלאנטר

אם רוצים ליצור אווירה של ג'ונגל אורבני בבית, המונסטרה בהחלט צריכה לקחת חלק. צמח טרופי משגע ביופיו עם עלים גדולים מחוררים. המונסטרה הוא צמח הוא רב שנתי שיכול לצמוח בתוך הבית (באיזור בו אין שמש ישירה) ויש להשקות אותו רק שהשכבה העליונה של האדמה מתייבשת.

מונסטרה בעציץ חרסינה בגימור ראטן במבוק של אורבן פלאנטר

הכתבה נכתבה בשיתוף URBAN PLANTER,מכניסים את הסביבה הירוקה הביתה.

בקרו בעמוד האינסטגרם

No items found.
קראי עוד על...