עמוד בית > >

מוצרים ללא גלוטן שכדאי לך להכיר

גיל אבידור אלוני | הלחם הכי טעים, פסטה מאפונה ירוקה וחטיפי תמרים ממולאים – הכל ללא גלוטן

צליאקית? רגישה לגלוטן? אלרגית לחיטה? נמנעת מבחירה?
קבלי כמה מוצרים ללא גלוטן שכדאי לך להכיר כדי לגוון את התפריט וליהנות מאוכל מזין וטעים.

פסטות מקמחי קטניות ודגנים ללא גלוטן

בניגוד לתחליפי הפסטה הקלאסיים, העשויים בדרך כלל מתערובת של קמח תירס ואורז, פסטות מקמחי קטניות ודגנים מכילות לרוב כמות גבוהה יותר של סיבים תזונתיים וחלבון וכמובן גם הן ללא גלוטן.

פסטה מקמח כוסמת של Felicia (לרכישה)
פסטה מקמח עדשים צהובות של נטורה זן (
לרכישה)
פסטה מקמח אפונה של שופרסל גרין (
לרכישה)
אטריות סויה שחורות של GFREE (
לרכישה)

רוטב סויה תמרי

זה אולי לא ברור כמו במקרה של פסטה. אבל גם רוטב סויה לרוב מכיל חיטה. רוטב תמרי לעומת זאת, אינו מכיל גלוטן ובעוד שהוא מעט כהה יותר וטעמו עשיר יותר, הוא מאוד דומה לרוטב הסויה הקלאסי והשימוש בהם זהה. טיפ ממני: העדיפו רוטב מופחת נתרן.

רוטב סויה תמרי (לרכישה)

קמחי קטניות ודגנים ללא גלוטן

קמח חומוס, קמח עדשים, קמח כוסמת, עד לפני כמה שנים לא היה לנו מושג מה הם והיום הם מוצר מדף שהרבה מאיתנו כבר לא יכולות בלעדיו. ניתן להכין מהם טורטיות ביתיות, להוסיף לקציצות, לקרקרים ולשלל מתכונים. שימו לב - הקמחים דורשים טיפול שונה מקמח חיטה רגיל ולכן אין להשתמש בהם כתחליף אחד לאחד, אלא לחפש מתכונים ייעודיים.

קמח חומוס, עדשים וטף של דוכן גן שמואל (לרכישה) עוד סוגי קמחים ללא גלוטן זמינים בכל רשתות השיווק

סדרת חטיפי התמרים של שקד תבור

חטיפי אנרגיה רבים מכילים קמח חיטה. חטיפי התמרים של שקד תבור עשויים מרכיבים טבעיים בלבד, אינם מכילים תוספת סוכר ומספקים לנו בוסט של אנרגיה זמינה ונטולת גלוטן שאפשר לקחת בתיק לכל מקום.

(לרכישה)חטיף תמרים טבעי של שקד תבור

אורז אורגני של ECOBE - ג'מוקה

אורז הוא מרכיב מרכזי בכל מטבח ובמיוחד בזה של הנמנעים מגלוטן, אצלם פסטה, פתיתים וקוסקוס נמצאים מחוץ לתחום. אז אם כבר אורז - שיהיה מעניין. מעבר לאורז הלבן, הסדרה כוללת גם אורז אדום, אורז יסמין מלא ואורז לסושי. האריזה החתיכה היא רק בונוס.

אורז אורגני של ג'מוקה (לרכישה)

לחם פלא של שירליתה

למצוא לחם ללא גלוטן מרכיבים איכותיים ומזינים זו משימה לא קלה. הרבה מהתחליפים מבוססים על עמילנים, ומכילים תוספי מזון, סוכרים ועוד. סדרת הלחמים של 'שירליתה לחם פלא' מכילה רק דגנים מלאים ללא גלוטן (כמו אורז, קינואה, טף, דוחן, אמרנט ודורה), קטניות מונבטות ופשתן, ללא תוספים או דברים שלא נשמעים כאילו אנחנו לא אמורות לאכול אותם.

לחם הפלא של שיריליתא. לרכישה באתר vegamarket

שימו לב - סביבת הייצור וכל חומרי הגלם של לחם פלא נקיים מגלוטן באופן טבעי. עם זאת חומרי הגלם לא נקנים מספקים עם אישור שהם נקיים מגלוטן אלא כשקי דגנים וקטניות רגילים, בשל פערי המחירים. כמובן שכל הדגנים והקטניות עוברים תהליך ברירה עם שולחן אור, שטיפה והשריה וחלקם מונבטים. אנא שקלו האם מידת רגישותכם לגלוטן מאפשרת לכם לצרוך לחם זה.

על הכותבת: גיל אבידור - אלוני היא בלוגרית אוכל (@eatsgil) ומאמנת לשינוי הרגלי אכילה. בעלת תואר ראשון בפסיכולוגיה מאוניברסיטת תל אביב ובוגרת המכון לתזונה אינטגרטיבית בניו יורק.  

התוכן בכתבה נועד למטרות מידע בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי ו/או ייעוץ תזונתי אישי ע"י דיאטנית קלינית/תזונאית.

 

No items found.