עמוד בית > >

שורש הבעיה

אספנו בשבילך את כל הפתרונות לנשירת שיער

אם לרגע התנחמנו בעובדה שנשירת שיער והתקרחות הם קללת גברים מתבגרים, ושאולי סוף סוף יהיה לנו יתרון מסוים עליהם בהזדקנות- נראה שגם בגזרה הזו נצטרך להילחם. עושה רושם שנשים סובלות מנשירת שיער לא פחות מגברים, ולפעמים הרבה יותר. חשבת שאת היחידה שמשאירה עקבות שיער ברחבי הבית כמו חתול סיאמי? בואי תתנחמי.

למה בכלל השיער שלנו נושר?

נפתח ונאמר שבכל מקרה של נשירת שיער לאורך זמן, הדבר הראשון שכדאי לעשות הוא בירור ואבחון על ידי בדיקות דם שונות, ורק אחר כך להתחיל בניסיונות טיפול שונים. ככל שתוכלי לשלול גורמי נשירה גנטיים, הורמונליים או תזונתיים, תוכלי להתחיל לתקוף את הבעיה בצורה ממוקדת ויעילה.

נשירת שיער הורמונלית

אצל נשים השיער נושר בכמויות גדולות יותר כשהן בתקופות של שינוי הורמונלי, כמו בתקופה שאחרי לידה לדוגמה. הרפואה הקונבנציונלית לא מציעה פתרון, אלא, מתייחסת אל זה כמצב זמני שחולף מעצמו.

נשירת שיער נפשית

נשירת שיער בעקבות מתח נפשי, היא אחת מהנשירות הנפוצות ביותר בקרב נשים, ונראה שככל שאנחנו יותר לחוצות, יש לנו פחות שיער, וככל שהשיער שלנו נושר- אנחנו יותר בלחץ מהנשירה. מעגל קסמים לא נחמד בכלל.

נשירת שיער תזונתית

זוכרת שהיית בת 15 והחלטת לעשות דיאטת מרק כרוב שהשאירה אותך עם שלוש שערות על הראש וגוף חלש? אז בדיוק ככה. כשאנחנו מתנסות בדיאטה חריפה וקיצונית, אנחנו מונעות מהגוף שלנו מינרלים וויטמינים חשובים שאחראים על זקיקי השיער שלנו וצמיחתו. כשהגוף שלנו נמצא בחוסר תזונתי, הראשון שיפגע, הוא לרוב השיער.

אז מה עושים?

מהמחקר שלנו מסתמן שהצעד הראשון הוא תמיד בדיקה רפואית מקיפה כדי לשלול גורמים. שאלנו את הקוראות שלנו מה עזר להן עם נשירה בשלבים שונים בחיים וניסינו לרכז עבורכן את כל הדרכים השונות לשמור על שיער שופע, מתוך הבנה שמדובר בפתרון המצריך התמדה, עקביות וניסיונות רבים עד להתאמה. כי מה שעובד על ראש של אחת, לא בטוח שיעבוד על אחרת. אבל איך נאמר, מה יש לנו להפסיד, חוץ מהשיער שכבר הפסדנו? יאללה בואו נתחיל.

להימנע ממרככים ומסיכות

עוד דבר שכדאי להפסיק מיד כשיש נשירה זה שימוש במרכך שיער ומסיכות מרככות. נשים רבות מעידות ששימוש במרככים בעת נשירה, מגביר את הידלדלות השיער משמעותית, זאת כנראה בשל החלשת השורש על ידי החומרים הפעילים במרככים ומסיכות שיער. אז אם את רוצה להתחיל לעכב נשירה, קודם כל תפטרי מהמרכך.

להרחיק חום מהקרקפת

אם את רוצה שיישאר לך מספיק שיער להתגאות בו, מתולתל או לא, הרחיקי ממנו כל מכשיר מפזר חום כמו מחליק, מייבש ואפילו מים חמים. החום הגורם להתרחבות כלי הדם, מרחיב גם את זקיקי השערה ומחליש את השורשים, ורצוי להימנע מחום הקרוב לקרקפת כמה שיותר כדי לעכב נשירה.

נטורופתיה

הנטורופתיה דוגלת בלמצוא את הגורם לנשירה לפני הכל. לפעמים יש כשל בספיגת הוויטמינים שלנו בגוף, לפעמים חוסר איזון הורמונלי. הכי חשוב זה להבין מהם החוסרים ומה הגורם לנשירה. ברגע שהבנו ממה נגרמת הנשירה נתחיל בשינוי תזונתי שהוא שורש הטיפול בנטורופתיה. מסביר אבידן כהן, נטורופת ומרצה לרפואה משלימה.

"שיח אברהם, לדוגמה, הוא אחד הצמחים העיקריים בטיפול בנשירת שיער ובאיזון הורמונלי עליו אנחנו ממליצים, אותו ניתן לצרוך בכמוסה או במיצוי של טיפות. הסרפד, הרוזמרין, גרגרי נחלים, הם רק חלק מהצמחים שנעשה בהם שימוש ולכל אחד סגולה אחרת לחיזוק השערה", הוא מוסיף.

שמנים

יש מספר נשים לא מבוטל שמוכנות להישבע שעיסוי קרקפת בשמן קיק עזר לשיער שלהם להפסיק לנשור ואפילו הצמיח שערות חדשות. שמן הקיק, אשר מופק מצמח הקיקיון נחשב לבעל סגולות שונות ברפואה הטבעית ולמרות שהדבר אינו נתמך במחקרים מדעיים, נשים מעידות על עידוד צמיחה חדשה. ההמלצה היא לעסות אותו על הקרקפת מדי יום ולהשאיר למשך שעה. (מחיר25-69 ₪  ניתן להשיג ברשתות הפארם)

מסרק אבן גוואשה

אותה אבן מדהימה שהגיעה אלינו מהרפואה הסינית לטיפול בעור הפנים, עשויה קוורצים שונים בעלי תכונות ממצקות ומרפאות , נמכרת גם בצורת מסרק שיער, שמטרתו לעודד זרימת דם אל שורשי השיער ולחזק את הזקיקים. גם כאן, מדובר בטיפול יומיומי שנועד למנוע נשירה, לעכב אותה, ולחזק את שורשי השערה והתמדה היא שם המשחק.

דרמה רולר

אותו רולר מחטים אימתני שמשמש לטיפולי פנים על ידי פציעה והחדרת חומרים אל שכבות העור הפנימיות, נמכר ומומלץ גם בטיפול עיכוב נשירה ועידוד צמיחה. המחטים בקצה הרולר נועדו לפצוע קלות את העור ובכך לעודד זרימת דם וחמצן אל הזקיקים. את הטיפול ניתן לבצע בבית פעם-פעמיים בשבוע.

דרמה רולר של חברת מייבן. לרכוש באתר:

 

רוטס HR מבית אלטמן

נשים רבות מעידות על שינוי עצירה בנשירה ושינוי משמעותי בצמיחה לאחר שימוש בתוסף הזה. רוטס HRהוא בעצם מולטי ויטמין עשיר בתוספת חומצות אמינו ו-MSM, מקור לגופרית, המכיל ויטמינים ומינרליים המחזקים את שורש השערה ומעודדים צמיחה מחודשת, מסייעים במניעה ועיכוב נשירה.

לאתר החברה. ניתן לרכוש ברשתות הפארם

מברשת לייזר לעידוד צמיחה

אחד הפתרונות שהגיח לעולם בשנתיים האחרונות הוא מברשת שיער המקרינה לייזר אל זקיקי השיער. המברשת אמנם מוצעת במחיר גבוה יחסית, אך מבטיחה תוצאות אמיתיות ואפילו החזר כספי במקרה שאין שינוי בשיער. לדברי החברה, המברשת נבדקה ביותר משבעה מחקרים קליניים והצלחתה מובטחת ב90% הצלחה. אולם, בהסבר על המוצר יש דגש על חשיבות ההתמדה והעקביות כדי לראות תוצאות, וממליצים על שימוש מדי יומיים למשך 10 דקות בממוצע.

ניתן לרכוש באתר החברה

האצה הכחולה ירוקה

האצה הכחולה ירוקה, הלוא היא- ספירולינה, שימשה כתוסף תזונה וצמח מרפא כבר ברפואה עתיקת יומין לפני מאות שנים. האצה ידועה כבעלת סגולות ריפוי, חיזוק ומקור למינרליים, נוגדי חמצון וויטמינים, נכנסה בסערה אל חיינו בעשור האחרון והתגלתה כמזון על המכיל מרכיבים חיוניים לאדם בכלל, ולחיזוק שורשי השערה בפרט. נשים רבות העידו שנטילת הקפסולות לאורך זמן הוכיחה שיפור משמעותי בעיכוב נשירת השיער ובחיזוק השערה. זאת כמובן, בשילוב טיפוח אורח חיים מאוזן ושגרת אימון גופני.

ניתן להשיג ברשתות הפארם וחנויות טבע אונליין

 

כדורי ג'לטין

מתן ג'לטין כתוסף תזונה, בו כמות חומצות האמינו גבוהה, יסייע באספקת חומצות האמינו החסרות, אשר גורמות לנשירת שיער. חשוב לציין כי הג'לטין המדובר הינו ג'לטין טהור, כלומר, ג'לטין כחומר גלם, ולא ג'לטין המעורב בחומרים נוספים. נשים רבות מדווחות על שיפור משמעותי בצמיחת השיער ועיכוב הנשירה לאחר נטילת תוסף ג'לטין, וניתן לרכוש אותו על מדפי הפארם, או במרשם רופא עור לאחר התייעצות.

ניתן להשיג בבתי מרקחת ורשתות הפארם

 

כדורי REACHER HAIR BY MAYVEN

תוסף תזונה נוסף שקיבל שבחים רבים מצד העוקבות שלנו, שנשבעו שעצר להן את הנשירה ושיפר להן את הצמיחה ללא היכר. לפי אתר החברה, כל קפסולה מכילה לא פחות מ-20 רכיבים איכותיים וייחודיים, הכוללים ביוטין, אבץ, קליפת עץ האורן וגינקו בילובה, אשר נועדו כולם לחזק את השורש ולהציג שיפור אמיתי במצבי נשירת שיער.

להשיג באתר החברה

נראה כי אין תרופת קסם לבעיית נשירת שיער, וכנראה שגם לא תהיה. זאת מתוך הבנה שקיימים גורמים רבים ושונים לנשירה אצל כל אחת מאתנו ומה שעוזר לאחת, נכשל אצל אחרת. לכן, אנחנו ממליצות בראש ובראשונה לערוך בדיקות מקיפות בטרם תחילת כל טיפול בנשירה, ורק לאחר מכן, לנסות כל אחד מהפתרונות שהצענו ולהתפלל לשיפור.

*הנאמר בכתבה הינו בגדר המלצה בלבד מתוך ניסיון של נשים שונות ואינו מידע רפואי מהימן. כל הנאמר אינו מהווה תחליף להתייעצות עם מומחים בתחום.

 

No items found.