עמוד בית > >

טעימות לקטנטנים

אז כמו שהבטחתי מרכזת לכם כאן את כל מה שלמדתי מכל ארבעת ילדיי על טעימות מוצקים

אני כמובן לא יועצת מוסמכת ומשתפת נטו מניסיון אישי שלי.

המטרה לייצר חוויה נעימה וחיובית סביב ההאכלה גם עבורנו וכמובן עבור הבייביז שלנו.

  1. בכל דבר חדש שאנחנו חווים עם הבייביז שלנו המפתח להצלחה בעיני הוא לגלות גמישות. לדוגמא, אם בזמן הטעימות של ניקה היא לא נינוחה ועצבנית, אני אפסיק את ההאכלה ולא אתעקש. חוסר שיתוף פעולה בזמן האכלה מניסיון שלי נובע בדרך כלל מרעב יתר (וכל מה שהיא רוצה זה את הבקבוק הטוב והמוכר ואין לה את הכוחות לשתף פעולה עם תהליך חדש) או עייפות יתר (תחשבו שאתם גמורים מיום עבודה ועכשיו מתקשר החבר הכי חופר שלכם), אני מבטיחה לכן שלא יקרה כלום אם יום אחד תוותרו על הבטטה והגזר..
  2. אחד הטיפים היותר טובים שקיבלתי מהודיה אוחיון, הוא שכל עוד הבייבי לא יושב עצמאית הכי נוח עבורו יהיה  לשבת על פוף בזמן ההאכלה. ככה הוא לא צריך להיות מרוכז בלאזן את עצמו (להפעיל את השרירים) על כיסא נדנדה או כיסא אוכל ולהיות מרוכז בפעולת האכילה עצמה.
  3. אין צורך לנגב אחרי כל ביס ובטח לא עם מגבון (שיש לו טעם שמשנה את כל הטעמים החדשים שהבייבי חווה). מה שעוזר לי להפחית חרדת ניקיון זה להפשיט אותה, לפרוס משטח החתלה חד פעמי על הפוף ויאללה בלאגן!
  4. אני מתחילה תמיד עם טעימות על האצבע רק כדי שהיא תקבל מושג מה זה בכלל מרקם של אוכל ובליעה שלו
  5. (מראה לה בצורה מאוד דרמטית ומוגזמת איך לועסים. (כן, כולל הקולות
  6. משתמשת בכפית מסיליקון שגם כיף לה לנשוך. חצי נשכן חצי כפית
  7. מתחילה מ-3 כפיות בלבד בכל טעימה של ירק, ואחרי שעברתי את כל סוגי הירקות, מתחילה לעלות בכמות הכפיות עד שמגיעה למנה מלאה (כ- 180 מל). איך תדעו? תשימו את המרק בכוס מדידה/בקבוק חלב. כל עוד לא הגעתי למנה שלמה, תמיד אשלים עם בקבוק/הנקה אחרי הטעימות (מומלץ לתת מרווח של רבע שעה ביניהם)
  8. אחרי שביססתי את מנת הירקות אני עוברת  לפירות, אחרי שביססתי את הפירות מתחילה להוסיף בהדרגה דגנים וקטניות ולבסוף בשר, עוף ודגים.
  9. נשתדל לעשות טעימות במקום שקט בלי יותר מדי הסחות דעת.
  10. את הירקות והפירות אני מאדה בשושנת אידוי וטוחנת בבלנדר קטן. יש היום גם מכשירים שמאדים ומרסקים וזה דווקא נראה ממש נחמד ויעיל. באופן אישי לא התנסיתי בהן ואני אולד סקול בקטע הזה. או שפשוט אין לי מספיק מקום על השיש בשביל מכשירים כאלה.
  11. אני מכינה מרק כל 3 ימים. פחות בקטע של הקפאות- נטו מטעמי נוחות, אבל זאת אפשרות נהדרת להכין מרק, למזוג לקרחוניות ולהפשיר כל יום

ולסיכום ממליצה על 2 ספרים שאני אוהבת ועזרו לעשות לי סדר בטעימות

No items found.